Allmänna villkor

1. ALLMÄNT

Följande villkor ("Villkor") gäller mellan dig och Netfood Sweden AB (org.nr 559309-6059) ("Netfood", "oss", "vi") och gäller för all användning av och beställningar som görs på Netfoods webbplats www.netfood.se ("Webbplatsen").

Genom att använda webbplatsen och/eller göra en beställning på webbplatsen bekräftar du att du har läst villkoren och att du accepterar att vara bunden av dem. Innan du accepterar villkoren ska du också läsa och förstå vår integritetspolicy.

Beställningar får endast göras av personer som är 20 år eller äldre. Observera att vi för närvarande endast levererar våra produkter inom Storstockholm.

Netfood förbehåller sig rätten att när som helst revidera villkoren. Datumet för den senaste uppdateringen finns i det sista avsnittet i villkoren. Observera att de villkor som gäller för din beställning alltid är de villkor som du har läst och accepterat innan du har gjort din beställning och inte en senare version. Du bör behålla en kopia av dessa villkor för framtida referens.

Observera att Netfood inte garanterar att alla produkter som presenteras på webbplatsen finns i lager eller är tillgängliga för köp. Netfood förbehåller sig rätten att sluta sälja en produkt.

2. BESTÄLLNING

Se till att du läser och förstår villkoren innan du gör en beställning.

Innan du gör din beställning får du möjlighet att granska dina val, den information du har lämnat, det totala priset för din beställning och korrigera eventuella inmatningsfel. Observera att produkter i din varukorg inte är reserverade och kan köpas av andra kunder tills du gör din beställning.

Om långvarig inaktivitet gör att din anslutning till webbplatsen misslyckas kan ditt val av produkter gå förlorat. I så fall måste du ange ditt urval av produkter i varukorgen igen.

3. ORDERBEKRÄFTELSE

Efter att ha skickat din beställning skickar Netfood dig en automatisk orderbekräftelse via e-post för att bekräfta att vi har mottagit din beställning och att vi kommer att börja kontrollera tillgängligheten av beställningen. Observera att e-postmeddelandet med orderbekräftelsen är en bekräftelse på att vi har mottagit din beställning och inte ett godkännande av beställningen.

4. GODKÄNNANDE OCH ORDERBEKRÄFTELSE

Observera att alla beställningar som görs av dig är föremål för godkännande av oss. Vi kan, efter eget gottfinnande, välja att inte acceptera din beställning av någon anledning utan något ansvar gentemot dig. 

Observera att Netfood inte garanterar att alla produkter som presenteras på webbplatsen finns i lager vid tidpunkten för din beställning. Om en produkt inte är tillgänglig kommer vi att kontakta dig inom kort, via  e-post.

Om vi redan har mottagit betalning för beställningen kommer vi att återbetala beloppet till dig om vi av någon anledning inte accepterar din beställning.

5. FÄRGER OCH UTSEENDE

Netfoods mål är att beskriva produkterna på webbplatsen så korrekt som möjligt. Observera dock att på grund av färginställningarna på din enhet kan färgerna på produkterna som visas på bilderna på webbplatsen skilja sig något från deras faktiska färger. Netfood kan inte hållas ansvarig för någon sådan avvikelse.

6. PRISER

De priser och leveranskostnader som visas på webbplatsen inkluderar moms.

Priserna och leveranskostnaderna som visas på webbplatsen kan variera från tid till annan och Netfood är inte bunden av priset förrän Netfood har accepterat beställningen till dig. Priserna kan också variera mellan den fysiska butiken och Webbplatsen.

Om du har gjort en beställning och priset har ändrats innan vi har accepterat din beställning kommer vi att meddela dig via e-post om prisändringen och ge dig möjlighet att göra en ny beställning med det nya priset eller avbryta den gamla beställningen. Om vi inte kan kontakta dig kommer din beställning att annulleras. Netfood förbehåller sig alltid rätten att annullera en beställning innan vi accepterar beställningen. Om vi redan har mottagit betalning för en annullerad beställning kommer vi att återbetala beloppet till dig.

Observera också att Netfood kan annullera beställningen även om den har accepterats av Netfood under förutsättning att du insåg eller borde ha insett att prisinformationen var felaktig.

Observera att leveranskostnaderna inte ingår i priserna för varorna. Leveranskostnaderna visas i samband med fraktsätten i kassan och nedan i avsnitt 8.

7. BETALNINGAR

Vi använder Shopifys betaltjänster. För mer information, se Shopifys betalningsvillkor.

Vi accepterar följande betalningsmetoder:

  • Visa, Mastercard, Maestro, American Express
  • Klarna Betala senare
  • Klarna Betala nu
  • Apple Pay
  • Google Pay

Köpesumman debiteras när Netfood har skickat orderbekräftelsen till dig.

Observera att vi inte kan avbryta en beställning när beställningen har skickats till vårt lager.

Vi är inte ansvariga för eventuella avgifter eller påföljder som kan åläggas av betalningsleverantören till följd av att betalningen behandlas med avseende på din beställning.

Observera att om du väljer att betala med American Express,  faktura (Klarna Pay Later) eller delbetalningar (Klarna Pay Later eller Klarna Slice It) kan ytterligare avgifter tillkomma.

8. LEVERANS

Fraktmetoder

Vi skickar från vårt lager i Stockholm, Sverige. Vi erbjuder olika fraktmetoder för att möta dina behov. Se alla fraktalternativ, beräknad leveranstid och kostnader nedan.

Destination: Storstockholm

110 SEK. Hemleverans på torsdagar 16.00-21.00. Andra leveranstider kan förekomma efter överenskommelse.

Upphämtning: Om du befinner dig i Stockholm kan du välja att hämta din beställning på våra avhämtningsställen på Norrtullsgatan 12N Stockholm eller Bodalsvägen 2A på Lidingö där vi även har butik. Upphämtning är gratis.

Förlängd leveranstid

Observera att vissa produkter erbjuds före försäljning. Dessa produkter kan ha en förlängd leveranstid. Dessa produkter måste levereras från våra leverantörer, vilket resulterar i en förlängd leveranstid. Om en förlängd leveranstid gäller för en produkt kommer detta tydligt att anges för respektive produkt och i kassan.

9. ÅNGERRÄTT, RETURER OCH ANDRA RÄTTIGHETER

Eftersom Netfood enbart erbjuder mat- och livsmedelsprodukter kan du inte kan ångra beställningen efter att vi har accepterat densamma.

10. DEFEKTA PRODUKTER

Om du får defekta produkter, vänligen meddela oss omedelbart. Enligt konsumentlagen (2022:260) har du rätt att reklamera felaktiga produkter. Du måste dock alltid meddela Netfood inom rimlig tid efter att du har upptäckt att produkterna är defekta. Om Netfood anser att produkterna är defekta kommer Netfood, beroende på vad du föredrar, att ersätta de defekta produkterna eller göra full återbetalning inklusive fraktkostnader. I båda fallen måste du returnera de defekta produkterna. Se mer information om dina lagstadgade konsumenträttigheter i konsumentlagen (2022:260) eller genom att besöka www.hallåkonsument.se.

11. NETFOODS KVALITETSGARANTI

Netfood agerar i enlighet med gällande konsumentbestämmelser. Vänligen meddela oss så snart som möjligt efter att ha mottagit defekta produkter.

12. KAKOR (COOKIES)

Cookies används på webbplatsen för att förbättra din surfupplevelse. Cookies kan till exempel identifiera din enhet, så att webbplatsen kan komma ihåg dina personliga inställningar.

13. POLICY FÖR ÅTERFÖRSÄLJNING

Du får köpa produkter på webbplatsen endast för personligt bruk och inte för kommersiellt bruk. Genom att göra en beställning på webbplatsen intygar du att du köper produkter för ditt eget personliga bruk och inte för återförsäljning och att du accepterar villkoren.

14. INFORMATION PÅ WEBBPLATSEN

Netfood kan inte lova att innehållet på webbplatsen är fritt från felaktigheter eller typografiska fel. Vi kan inte heller garantera att all information är uppdaterad. Netfood kan när som helst ändra innehållet på webbplatsen. Även om Netfood strävar efter att visa rätt texter, bilder och priser på webbplatsen kan fel uppstå. En del av de tjänster som tillhandahålls via webbplatsen tillhandahålls av tredjepartsoperatörer, såsom vissa betaltjänstleverantörer. I situationer där Netfood agerar som agent för sådana tjänster kan vi inte hållas ansvariga för eventuella fel som härrör från deras aktiviteter. Netfood kan inte hållas ansvarig för eventuella skador som orsakas av att använda webbplatsen eller, för den delen, inte kunna använda webbplatsen. Netfood kan inte garantera problemfri, oavbruten och säker åtkomst till webbplatsen.

15. LÄNKAR

Webbplatsen kan innehålla länkar till andra webbplatser utanför vår räckvidd. Vi kan inte hållas ansvariga för innehåll eller sekretesspolicy för sådana webbplatser.

16. BROTT MOT REGLERNA

Netfood förbehåller sig rätten att söka alla lösningar som finns tillgängliga enligt lag för brott mot dessa villkor, inklusive rätten att blockera åtkomst till webbplatsen.

Personer som bryter mot begränsningen av lösenordsskyddade områden på webbplatsen kan bli föremål för åtal.

17. NETFOODS ANSVAR

Netfoods ansvar gentemot dig är i varje enskilt fall begränsat till dessa villkor om inte annat föreskrivs i lag. Under inga omständigheter kommer Netfood att ta något ansvar för indirekta skador såsom utebliven vinst eller i händelse av force majeure såsom krig, inbördeskrig, revolution, upplopp, statliga åtgärder, strejk, lockout, blockering, fel på el, telefon eller internet, naturkatastrofer eller liknande händelser.

Netfoods skulder till dig kommer aldrig att överstiga ditt totala inköpsbelopp för varje beställning, om inte annat föreskrivs i lag.

I händelse av force majeure kommer Netfoods skyldigheter att upphävas. Avtalet mellan dig och Netfood kan i sådana fall helt eller delvis sägas upp av dig själv eller av Netfood.

18. AVSÄTTNINGAR AVSKILJBARHET

Om någon del av dessa villkor anses vara ogiltig eller inte verkställbar, ska ett sådant beslut inte ogiltigförklara någon annan bestämmelse i dessa villkor; istället ska de ogiltiga villkoren ersättas med andra villkor för att verkställa de kommersiella avsikterna i dessa villkor.

19. TILLÄMPLIG LAG

Dessa villkor regleras av svensk lag. Förutom där det är förbjudet och utan begränsning till lagstadgade rättigheter för konsumenter, kommer alla tvister som rör dessa villkor uteslutande att hänvisas till Stockholms tingsrätt, som första instans.

Observera att du även kan göra gällande eventuella krav mot Netfood hos Allmänna reklamationsnämnden (ARN):

Allmänna reklamationsnämnden (ARN), Box 174, 101 23 Stockholm, www.arn.se.

20. FÖRETAGSINFORMATION

Netfood Sweden AB, reg.nr 559309-6059
Adress: Bodalsvägen 2A, 181 36 Lidingö. Tel 0708-661577
Besöksadress: Bodalsvägen 2A, 181 36 Lidingö.
E-mail: support@netfood.se 

21. VERSION AV VILLKOREN

Den senaste uppdateringen av villkoren för Netfood gjordes i maj 2023.

×