Medlemsvillkor

Medlemsvillkor för Netfood

1. Allmänt Dessa medlemsvillkor ("Medlemsvillkor") gäller mellan dig och Netfood AB (org.nr 559309-6059) ("Netfood", "vi", "oss") och reglerar din prenumeration på Netfoods tjänster ("Tjänsten").

Genom att bli medlem bekräftar du att du har läst och accepterar Medlemsvillkoren. Du bör även ta del av vår integritetspolicy innan du godkänner villkoren.

Netfood är en prenumerationstjänst som ger medlemmar exklusiv tillgång till ansvarsfullt producerade livsmedel och produkter av hög kvalitet till självkostnadspris.

Vi förbehåller oss rätten att när som helst uppdatera dessa villkor. Det senaste uppdateringsdatumet anges i slutet av dokumentet.

2. Medlemskap Som medlem i Netfood får du tillgång till att handla livsmedel och produkter av hög kvalitet direkt från världsledande producenter till självkostnadspris.

För att bli medlem måste du uppfylla följande krav:

  • Vara minst 20 år

  • Vara bosatt i Sverige

  • Endast köpa produkter för eget hushåll

Medlemskapet är personligt och kan inte överlåtas. Varje individ får endast ha ett medlemskap.

3. Medlemskapsalternativ Netfood erbjuder två medlemskapsalternativ:

Månadsmedlemskap Med en kostnad på 175 kronor per månad, utan bindningstid. Medlemskapet förnyas automatiskt varje månad och kan avslutas när som helst. Tillgång till tjänsten kvarstår till slutet av den betalda perioden.

Årsmedlemskap Med en kostnad på 145 kronor per månad, vilket innebär en total årskostnad om 1 740 kronor. Betalning sker månadsvis under en bindningstid på tolv månader. Efter denna period förnyas medlemskapet automatiskt en månad i taget. Nya medlemmar har rätt till 14 dagars ångerrätt från registreringsdatumet.

Det är möjligt att uppgradera eller nedgradera medlemskapet genom att kontakta kundtjänst.

4. Betalning Vi använder Shopifys betaltjänster. Tillgängliga betalningsmetoder inkluderar Visa, Mastercard, American Express, Maestro, Apple Pay, Google Pay och Klarna.

Alla medlemsavgifter debiteras i svenska kronor (SEK). Netfood ansvarar inte för eventuella avgifter som kan tillkomma från betalningsleverantören.

Månadsbetalningar Om du har ett månadsmedlemskap debiteras du 175 kronor varje månad. Första betalningen sker vid registrering och därefter på samma datum varje månad.

Årsbetalningar Om du har ett årsmedlemskap debiteras du 145 kronor varje månad under tolv månader. Första betalningen sker vid registrering och därefter på samma datum varje månad.

Vid misslyckad betalning görs ytterligare försök. Vid upprepade misslyckade betalningar kan medlemskapet avslutas.

5. Tjänstens tillgänglighet och användning När betalning har genomförts får medlemmen direkt tillgång till Netfoods tjänst via företagets webbplats www.netfood.se.

Beställningar kan göras dygnet runt. Vid frågor kan kundtjänst kontaktas via e-post support@netfood.se eller telefon 08-518 05 800 under vardagar mellan klockan 09:00 och 18:00.

6. Avtalstid och uppsägning  Netfood-medlemskap löper i antingen en eller tolv månader beroende på vald medlemsplan. Vid periodens slut förnyas medlemskapet automatiskt om du inte aktivt avslutar det.

Månadsmedlemskapet löper en månad i taget och kan sägas upp när som helst. Du har fortsatt tillgång till Tjänsten till slutet av den pågående medlemsperioden.

Årsmedlemskapet löper i tolv månader och förnyas därefter månadsvis om det inte sägs upp. Det kan endast avslutas efter den initiala tolvmånadersperioden. Du kan när som helst meddela oss om att du inte vill att ditt medlemskap ska förnyas.

Om du har några frågor om förnyelser eller uppsägning av medlemskap, vänligen kontakta oss på support@netfood.se.

7. Ångerrätt Nya årsmedlemmar har rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från registreringsdatumet.

Om en medlem önskar utnyttja sin ångerrätt ska skriftlig anmälan göras via e-post till support@netfood.se

Återbetalning av den första månadsdebiteringen sker inom 14 dagar från mottaget ångermeddelande.

8. Avstängning och uppsägning av medlemskap Netfood förbehåller sig rätten att omedelbart avsluta eller begränsa ett medlemskap vid:

  • Brott mot medlemsvillkoren

  • Missbruk av tjänsten

  • Otillåten vidareförsäljning av produkter

Vid upprepade överträdelser kan framtida medlemskap nekas.

9. Tillämplig lag Dessa villkor regleras av svensk lag. Eventuella tvister avgörs av Stockholms tingsrätt.

10. Företagsuppgifter Netfood Sweden AB
Bodalsvägen 2A, 181 36 Lidingö
E-post: support@netfood.se
Telefon: 08-518 05 800

Senaste uppdatering: Februari 2025

×