Medlemsvillkor

1. ALLMÄNT

Följande villkor ("Medlemsvillkor") gäller mellan dig och Netfood AB(org.nr 559309-6059) ("Netfood", "oss", "vi") och gäller för din prenumeration på Netfoods tjänster ("Tjänsten").

Genom att bli medlem bekräftar du att du har läst Medlemsvillkoren och att du accepterar att vara bunden av dem. Innan du accepterar Medlemsvillkoren ska du också läsa och förstå vår integritetspolicy.

Netfood är en prenumerationstjänst som erbjuder produkter som en tjänst. Våra medlemmar får exklusiv tillgång till ansvarsfullt producerade produkter av högsta kvalitet från några av världens bästa producenter – till priset av vad de kostar att tillverka.

Netfood förbehåller sig rätten att när som helst revidera Medlemsvillkoren. Datumet för den senaste uppdateringen finns i det sista avsnittet i medlemsvillkoren.

2. MEDLEMSKAP

Som medlem i Netfood får du exklusiv tillgång till att köpa ansvarsfullt producerade matvaror och produkter till ditt hem av högsta kvalitet från några av världens bästa producenter till det pris de kostar att göra. Du kommer också att få regelbundna informationsuppdateringar om produkter, tjänster och allmän information från Netfood.

För att bli medlem måste du vara minst 20 år och bosatt inom Sverige.

Ditt medlemskap är personligt, kan inte överlåtas och omfattas av dessa Medlemsvillkor. Netfood tillämpar en gräns på ett medlemskap per person. Du får endast köpa produkter via Tjänsten för ditt eget hushåll.

3. MEDLEMSPLANER

Netfood erbjuder ett medlemskap, tillgängligt med möjlighet att betala månadsvis eller årligen. Medlemskapet låter dig köpa ett obegränsat antal produkter (vissa enstaka produkter kan ha en maxvolym vid varje enskilt köptillfälle).

Månadsprenumerationen har en bindningstid på 1 månad (under vilken du inte kan avsluta medlemskapet) och förnyas automatiskt med ytterligare 1 månad om det inte avbryts.

Årsprenumerationen har en bindningstid på 12 månader (under vilken Du inte kan kan avsluta medlemskapet) och förnyas automatiskt om det inte avbryts.

Månatligen

SEK 245 per månad. Totalt belopp: 2940kr per år.

Årligen

Totalt belopp: SEK 2 340. (195 kr/mån)

Månadsavgiften skall ses som en förskottsbetalning för inköp av mat och livsmedel.

4. BETALNING

Vi använder Shopifys betaltjänster. För mer information, se Netfoods betalningsvillkor

Vi accepterar följande betalningsmetoder:

  • Visa, Mastercard, American Express, Maestro
  • Apple Pay
  • Google Pay
  • Klarna

Alla medlemsavgifter debiteras i SEK (svenska kronor). Netfood ansvarar inte för några avgifter eller straffavgifter som kan tas ut av betalningsleverantören till följd av att betalningen behandlas i samband med din beställning.

Månadsbetalningar

Om ditt medlemskap är en månadsprenumeration debiteras du kostnaden för prenumerationen månadsvis. Den första betalningen kommer att göras den dag du registrerar dig för Tjänsten. Den andra betalningen kommer att göras samma datum följande månad. Om du till exempel registrerade dig och betalade för Tjänsten den 1 januari kommer den andra betalningen att göras den 1 februari och så vidare.

Årliga betalningar

Om ditt medlemskap är en årsprenumeration debiteras du en engångsavgift den dag du registrerar dig för ditt medlemskap.

Observera att ytterligare avgifter kan tillkomma för vissa betalningsmetoder. Om så är fallet kommer de extra avgifterna att visas i samband med dina prenumerationsuppgifter före ditt köp.

5. TJÄNSTENS TILLGÄNGLIGHET OCH ANVÄNDNING

När du har betalat för ditt medlemskap får du omedelbar tillgång till Tjänsten.

Du gör dina beställningar via vår hemsida www.netfood.se, som är öppen alla dagar dygnet runt. Du kan skicka din beställning när som helst.

Om du har några problem med att skicka en beställning på vår webbplats, eller om du har några frågor angående tjänsten, vänligen kontakta oss på support@netfood.se eller på telefon 0708-661577. Vår medlemsservice öppettider är 09.00 – 18.00 måndag till fredag. Vi kommer alltid att göra vårt bästa för att svara på alla frågor så snabbt och korrekt som möjligt.

6. AVTALSTID OCH UPPSÄGNING

Netfood-medlemsplaner löper i 1 eller 12 månader från den dag du registrerar dig för ditt medlemskap. När perioden är slut förnyas ditt medlemskap automatiskt om du inte har meddelat oss att du inte vill att ditt medlemskap ska förnyas. Du kan meddela oss om att du inte vill förnya ditt medlemskap när som helst under 1-12-månadersperioden.

En (1) månad före utgången av 12-månadersperioden får du en påminnelse från oss med information om dina alternativ gällande den automatiska förnyelsen.

Det är medlemsplanen som är aktiv i slutet av perioden som automatiskt förnyas. Om du har några frågor angående förnyelser, vänligen kontakta oss på support@netfood.se.

7. ÅNGERRÄTT OCH ANDRA RÄTTIGHETER

Uttag

Ditt köp av Tjänsten ger dig inte ångerrätt i enlighet med svensk konsumenträtt. Detta beror på att Tjänsten omedelbart kommer att uppfyllas när du får tillgång till att köpa produkter i enlighet med din medlemsplan.

Meddelande kan skickas på olika sätt. Du kan skicka ett e-postmeddelande till oss eller använda standardformuläret som finns på Konsumentverkets webbplats. Skicka anmälan till vår adress Bodalsvägen 2A, 181 36 Lidingö Stockholm eller maila den till support@netfood.se.

Om du skickar ett e-postmeddelande till oss skickar vi dig en bekräftelse när du har fått ditt meddelande. Använd alltid den e-postadress som används för ditt konto i din kommunikation med oss. Du kanske vill behålla en kopia av ditt avbokningsmeddelande för dina egna register.

Om du har några frågor angående din möjlighet att återkalla köpet av Tjänsten, vänligen kontakta oss på support@netfood.se eller besök www.hallåkonsument.se.

Återbetalning avseende ångerrätten

Om du väljer att återkalla ditt köp av Tjänsten i enlighet med villkoren som anges i detta avsnitt 7, kommer Netfood att utfärda en återbetalning av det belopp som betalats till Netfood och avbryta framtida betalningar för ditt medlemskap.

Netfood kommer att betala återbetalningen inom 14 dagar från det datum då vi har mottagit ditt meddelande om återkallelse. Återbetalningen görs med samma betalningsmetod som du använde vid köpet om du inte uttryckligen accepterar en annan metod.

8. VÄGRAN, AVSTÄNGNING ELLER UPPSÄGNING AV MEDLEMSKAP

Vi kan, efter eget gottfinnande, omedelbart begränsa, avbryta eller avsluta ditt medlemskap och tillgång till tjänsten om vi anser att du bryter mot dessa medlemsvillkor, andra regler för tjänsten eller tillämplig lag. Netfood förbehåller sig rätten att granska ditt medlemskonto vid misstanke om missbruk av Tjänsten.

Vi förbehåller oss rätten att neka medlemskap efter eget gottfinnande, till exempel på grund av dina tidigare brott mot medlemsvillkoren.

9. AVSKILJBARHET BESTÄMMELSER

Om någon del av dessa villkor anses vara ogiltig eller ogenomförbar, ska ett sådant fastställande inte ogiltigförklara någon annan bestämmelse i dessa villkor; Istället ska de ogiltiga villkoren ersättas med andra villkor för att verkställa de kommersiella avsikterna i dessa villkor.

10. TILLÄMPLIG LAG

Dessa villkor regleras av svensk lag. Förutom där det är förbjudet och utan begränsning till lagstadgade rättigheter för konsumenter, kommer alla tvister som rör dessa villkor uteslutande att hänskjutas till Stockholms tingsrätt, som domstolen i första instans.

11. INFORMATION OM FÖRETAGET

Netfood Sweden AB org.nr 559309-6059

Besöksadress: Bodalsvägen 2A, 181 36 Lidingö

support@netfood.se, tel.nr 08-518 05 800

12. VERSION AV MEDLEMSVILLKOREN

Den senaste uppdateringen av medlemsvillkoren för Netfood gjordes i jan 2024.

×